Course Description

Starta upp företagssida på LinkedIn steg-för-steg

Den här e-kursen ger dig en grundläggande och praktisk genomgång för hur du skapar och konfigurerar en företagssida på LinkedIn. 

Kursen lämpar sig bra för dig som vill skapa en sida för ditt företag på LinkedIn men som är osäker på var du ska börja och vad du bör tänka på när du gör inställningarna för din företagssida.

Du får även tips och råd för hur du kan öka spridningen av företagets inlägg och hur du följer upp resultatet av företagets närvaro på LinkedIn med hjälp av Google Analytics.


Sagt om kursen

"Enkelt, tydligt och pedagogiskt upplägg. Att även finnas på LinkedIn med en företagssida ger mig ytterligare en kanal att kommunicera med mina kunder och min omvärld. Framförallt kommer kursen att spara mig mycket tid när jag startar upp och kommer igång med företagssidan."
- Fredrik Steinholtz, VD Steinholtz & Partners


När du har slutfört kursen rekommenderar vi att du fortsätter med LinkedIn företagssida steg 2: Nå fler kunder med annonsering på LinkedIn.

VD, Nivide

Johan Åberg

Utbildningarna leds av Johan Åberg som är VD och konsult på Nivide. Johan är en av de mest lästa skribenterna kring ämnen som sociala medier och digital marknadsföring i Sverige och har genom åren hjälpt företag som bland annat Findus, Schneider Electric, Midroc, Bona, Atea och många fler.

Course curriculum

  • 1

    Välkommen till kursen!

    • Inledning av kursledaren Johan Åberg

  • 2

    Så skapar du en företagssida på LinkedIn

    • Inledning

    • Så skapar du företagssidan

    • Så lägger du in logotyp och bakgrundsbild

    • Så lägger du in grundläggande information om företagssidan

    • Förteckning av verktyg som nämns i avsnitt 1

    • Testa dina kunskaper

  • 3

    Genomgång av grundläggande funktionalitet på företagssidan

    • Inledning

    • Översikt av funktionaliteten på företagssidan

    • Publicera inlägg på din företagssida

    • Så kan medarbetarna dela företagssidans uppdateringar

    • Så kan du marknadsföra företagssidan genom dina personliga statusuppdateringar

    • Förteckning av verktyg som nämns i kapitel 2

    • Testa dina kunskaper

  • 4

    Följ upp statistiken för dina statusuppdateringar i Google Analytics

    • Inledning - vad är UTM-taggning?

    • Så skapar du UTM-taggade länkar till dina statusuppdateringar

    • Testa dina kunskaper

    • Förteckning av verktyg som nämns i kapitlet

  • 5

    Sammanfattning

    • Sammanfattning av kursen

  • 6

    Utvärdering

    • Berätta för oss vad du tyckte om kursen

  • 7

    Fördjupa dina kunskaper kring LinkedIn

    • LinkedIn företagssida steg 2: Nå fler kunder med annonsering på LinkedIn