Course Description

Om kursen

Många företag har ännu inte upptäckt hur enkelt det är att nå rätt kunder eller kandidater med hjälp av annonsering på LinkedIn.

Om ditt företag inte använder LinkedIns annonsverktyg idag går ni miste om möjligheten att upprätta en direkt kommunikationskanal gentemot de kunder och kandidater som ni vill knyta till er. 

Här är "hemligheten" - LinkedIn erbjuder en unik möjlighet bland de sociala nätverken att nå personer baserat på vilken titel de angett eller vilken bransch eller kunskap de har. Det innebär att du kan nå beslutsfattare inom de branscher som ditt företag vänder sig till eller duktiga kandidater som arbetar med specifika områden.

Ta chansen nu - lär dig att skapa annonser på LinkedIn som attraherar både kunder och kandidater!

När du har genomfört den här kursen så kommer du bland annat att kunna:

  • Nå ut till fler potentiella kunder.
  • Skapa och hantera ett annonskonto på LinkedIn.
  • Skapa och aktivera kampanjer till den målgrupp som ditt företag vänder sig till.
  • Följa upp statistik för dina kampanjer.
  • Se statistik för dina kampanjer i Google Analytics och jämföra med andra digitala marknadsaktiviteter.
  • A/B-testa dina annonser för att hela tiden kunna förbättra din annonsering.

Kursen består av över 30 videoklipp som visar dig steg-för-steg hur du använder LinkedIns annonsverktyg för att nå dina målgrupper.

Lär dig att nå fler kunder på LinkedIn

När du har genomfört kursen kommer du att kunna rikta annonsering till dina målgrupper på LinkedIn och därigenom öka förutsättningarna för att generera fler affärer.

 

Kursen innehåller över 30 tydliga instruktionsfilmer som visar precis hur du ska göra.
 

Sagt om kursen

"Mycket uppskattad kurs som är enkel att följa med då Johan är mycket lugn, metodisk och tydlig i sättet som han utbildar. Nu känner jag mig trygg i att kunna skapa annonser på LinkedIn på egen hand." - Malin Anderud, Sport & Event-ansvarig på GRAM Hotels

Prova kursen kostnadsfritt

Klicka på knappen "Gratis demo" längst upp på sidan och registrera dig så kommer du att få tillgång till två kostnadsfria avsnitt ur kursen.

Det ger dig en inblick i hur kursen fungerar och du kan därefter ta beslut om du vill genomföra hela kursen.

Kursgaranti

Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med kursen efter att du avslutat den får du hela beloppet återbetalat.

Anledningen att vi kan erbjuda detta är att vi är säkra på att kursen kommer att hjälpa dig att förstå hur du kan nå ut till dina kunder med hjälp av LinkedIns annonsverktyg.

Lycka till!

VD, Nivide

Johan Åberg

Utbildningarna leds av Johan Åberg som är VD och konsult på Nivide. Johan är en av de mest lästa skribenterna kring ämnen som sociala medier och digital marknadsföring i Sverige och har genom åren hjälpt företag som bland annat Findus, Schneider Electric, Midroc, Bona, Atea och många fler.

Course curriculum

  • 1

    Välkommen till kursen!

    • Inledning av kursledaren Johan Åberg

  • 2

    Starta upp ditt annonskonto

    • Inledning

    • Skapa ditt annonskonto

      GRATIS DEMO
    • Lägg till ditt betalkort

    • Checklista - det här behöver du för att sätta upp ett annonskonto

    • Här hittar du dina kvitton

    • Hantera användaråtkomst till annonskontot

    • Testa dina kunskaper från avsnitt 1

  • 3

    Konfigurera ditt annonskonto

    • Inledning

    • Så använder du målgruppsmatchning

    • Om målgruppsmatchning

    • Installera LinkedIn Insight Tag

      GRATIS DEMO
    • Installera Insight Tag i WordPress

    • Kontrollera att Insight Tag är aktiv

    • Testa dina kunskaper från avsnitt 2

  • 4

    Skapa kampanjer

    • Inledning

    • Annonskontots struktur: Konton, kampanjgrupper, kampanjer och annonser

    • Så skapar du en kampanjgrupp

    • Ställ in målsättning för kampanjen

    • Ställ in målgrupp för kampanjen

    • Välj rätt annonsformat

    • Om olika annonsformat

    • Vad är LinkedIn Audience Network?

    • Ställ in budget för din kampanj

    • Ställ in budtyp

    • Lägg till konverteringar (valfritt)

    • Sammanfattning steg 1: Kampanjinställningar målgrupp, budget & placering

    • Skapa annonser

    • Granska och publicera din kampanj

    • Testa dina kunskaper från avsnitt 3

  • 5

    Så följer du upp resultatet av din annonsering

    • Inledning

    • Följ upp statistiken i annonsverktyget

    • Så pausar du annonser som presterar sämre

    • Så pausar du kampanjer som har presterat sämre

    • Skapa mål i Google Analytics

    • Så får du upp dina kampanjer i Google Analytics

    • Konverteringsspårning i LinkedIns annonsverktyg

    • Så fungerar avancerad konverteringsspårning

    • Optimera dina kampanjer för konverteringar

    • Testa dina kunskaper från avsnitt 4

  • 6

    Övrigt

    • Om fliken "Webbplatsdemografi"

    • Detaljerad steg-för-steg guide för hur du skapar en kampanj i LinkedIn Campaign Manager

  • 7

    Sammanfattning

    • Sammanfattning av kursen

  • 8

    Utvärdering

    • Berätta för oss vad du tyckte om kursen